Директор

Тягілєв Юрій Михайлович

Інформація для випускників
Пошук
Інформація для учнів | Сторінка психолога | Батьки та обдаровані діти
Батьки та обдаровані діти

Безумовно, сім’я – головний чинник розвитку дитини. Вкрай важливими є психологічний клімат сім’ї, ставлення батьків до дітей.

Існує декілька типів батьківського ставлення до обдарованих дітей:

Зрозуміння особливостей своєї дитини (як вікових, так і індивідуальних). Намагання допомогти дитині досягти успіху, сприяння її розвитку та адаптації до світу.

 Звеличування. Постійне підкреслення батьками незвичності своєї дитини, постійне заохочення та схвалювання в будь-яких ситуаціях. В окремих випадках – прагнення ізолювати дитину від інших, які недостойні спілкування з нею.

Неприйняття. Коли батьки опираються, не визнають свою дитину обдарованою.

Неграмотний.  Ранній і незвичайний розвиток дитини часто не помічають батьки з низьким рівнем освіти або невисоким рівнем культури. Іноді  не можуть роздивитись обдарованість дитини в сім’ях, де виховується одна дитина, через те, що її ні з ким порівняти.

РЕКОМЕНДАЦІЇ  ТА  ПОРАДИ  БАТЬКАМ  ЩОДО  РОЗВИТКУ  ОБДАРОВАНИХ  ДІТЕЙ

У вихованні дитини необхідно керуватися розумною любов’ю, повагою до дитини.

Не забувайте, що  батьки – це провідники дітей у цей світ, вам треба створювати умови для розвитку особистості, а жити вони будуть своїм життям. Діти будуть кращими, ніж ви, досягнуть більшого, коли вашою метою буде допомога, а свій шлях вони обиратимуть самі.

Не чекайте, коли ваша дитина подорослішає, починайте займатися з нею з самого раннього віку. Існують сприятливі вікові періоди для розвитку різних здібностей, і при цьому є закономірність: чим раніше функція включена у використання, тим  більших результатів можна досягти в її розвитку.

Будьте гідним приміром для своїх дітей (особливо в тих сферах, які ви намагаєтесь розвинути у дитини), розвивайтесь, самовдосконалюйтесь.

Демонструвати кожній дитині, що її люблять і цінують незалежно від наявності здібностей чи успіхів, а просто тому, що вона є.

Дайте можливість дитині спробувати себе в різних напрямах творчої діяльності: музика, танці, спорт, пошукова діяльність, художня творчість, захоплення науками. Але не дозволяйте кидати почату справу, доки не отримає перших результатів – тільки тоді можна зробити певні висновки.

Основа виховання – спілкування. Спілкуйтесь з дітьми, намагайтесь бути в курсі їх справ, підтримуйте їх у будь-яких ситуаціях, пояснюйте існування різних точок зору.

Допомагайте дитині  в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, любов, повага до себе та оточуючих).

Відповідайте на всі запитання дитини, будьте терплячими до ідей, поважайте  та підтримуйте допитливість, зацікавленість.

Вірте в краще, яке в  дитині є, в краще, що в ній буде. Будьте впевнені, що це краще обов’язково проявиться. І  зберігайте цей оптимізм, незважаючи ні на що.


 

Переглядів: 145
Дата публікації: 21:43 02.01.2018
Версія для слабо- зорих